13 Eylül 2018 Perşembe

RICHIE RICH SANDIĞINIZ KADAR MASUM DEĞİL


Ürün yerleştirme; televizyonun icadından sonraki en önemli gelişme sayılabilecek reklamcılık faaliyetidir. Konu hakkında yapılan araştırmayı ilgili makalede bulabilrsiniz.

Reklamcılıkta Yeni Boyut: Ürün Yerleştirme - DergiPark

Yapılan çalışmalar, bir markanın kendine bir filmde ya da dizide yer bulduktan kısa süre sonra satışlarında büyük artışlar yaşandığını göstermiştir. En sık verilen örnekler arasında ise, E.T. filminden sonra satışları %66 oranında artan Hershey çikolata markasının Reese’s Pieces isimli ürünü, Top Gun filminden sonra popülerliği artan RayBan marka güneş gözlükleri ile Matrix filmlerinden sonra satışları artan Nokia cep telefonu markaları yer almaktadır (Yang, vd., 2004; Babin ve Carder, 1996)


Çocukluğumuzdan bu yana maruz kaldığımız tüketime dayalı yaşayış biçimi ömrümüzün sonuna kadar devam etmesi kaçınılmaz bir gerçek olarak görülüyor. Uyanmamız tabiki bizim elimizde.

Richie Rich karakterinin DOLAR oturup kalkması, lükse dayalı yaşaması hatta köpeğinin bile isminin DOLAR olması sizce neden?

Bilinçaltımıza kazınan yeşil banknotların değerli ve istediğimiz herşeyi satın alabilmek için          
araç olduğu gerçeği hafızamızın baş köşesinde. Bundan istesekte kopamayız ama DOLAR'A sahip olabilmemiz bizim elimizde. 











2 yorum:

  1. Üreten toplumlardan tüketen toplumlara dönüşüm, elde kalan ilgili ilgisiz ürünlerin pazarlanıp satılmasına olanak sağlamıştır. Dolar ve başlı başına döviz dünyanın fabrika ülkelerinden biri olan Amerikan para birimiyle ve ürün yerleştirmelerle tüketicilere pompalanmaktadır. Aydınlatıcı yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli vaktinizi nacizane yazımı okumak için ayırdığınız için biz teşekkür ederiz.

      Sil